۲۳شوره سر

یکی دیگر از مشکلات مو شوره سر می باشد که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. اما خوشبختانه امروزه می توان به طرق مختلف از شر این دانه های سفید روی موهای خود خلاص شویم.

شوره سر، یک اختلال پوستی بسیار رایج است که در صورت عدم درمان سبب ریزش شدید مو می شود. امروزه یکسری درمان خانگی و یکسری درمان سالنی موتراپی برای حل این مشکل وجود دارد. در این بخش  یکسری از روش های طبیعی و خانگی درمان و رفع کامل شوره آورده شده که با مطالعه و بکار گیری انها می توانید مشکل سر خود را کمتر نمایید.

خلاصی از شوره سر

شوره سر اختلالی است که اگر درمان نشود ریزش شدید مو و ایجاد ظاهری بد را به دنبال خواهد داشت. دانه های سفید شوره موی سر زمانی که بر روی لباس ظاهر می شوند بسیار ناخوشایند و بد شکل به نظر می رسند و حس بدی را منتقل می کنند که افراد حاضرند هر راهی را برای خلاصی از آن امتحان کنند.

شوره سر اساسا، سلول های مرده پوست سر است که می ریزد، شوره سر، یک اختلال پوستی بسیار رایج است، به ویژه در نوجوانان. این مشکل همچنین می تواند باعث عزت نفس پایین شود.

دلایل شوره سر

  1. پوست سر خشک
  2. مشکلات عاطفی
  3. آلرژیاز محصولات مراقبت از مو
  4. پوست چرب و یا تحریک شده
  5. تمیز کردن سر
  6. استرس
  7. رژیم غذایی نامتعادل
  8. هورمون ها
  9. کمبود ویتامین ها
  10. تعویض مداوم و زودهنگام محصولات مراقبت از مو
  11. مالاسزیا، یک نوع قارچ
  12. تغییر آب و هوایی، به خصوص در زمستان
  13. استفاده زیاد از ژل مو یا اسپری مو یا سایر محصولات

درمان های خانگی برای شوره سر

  1. ماست:

ماست، نه تنها ماده بسیار خوبی برای مو و پوست سر شما است، بلکه یک راه عالی برای از بین بردن شوره سر نیز می باشد. ماست ساده را بردارید و آن را روی پوست خود بمالید.اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید، حالا از کمی شامپو برای شستن پوست سر خود استفاده کنید.

  1. آسپیرین :

دو عدد آسپرین بردارید و آنها را له کنید، آن را پودر کنید و به شامپو معمولی خود اضافه کنید هنگام شامپو کردن، اجازه دهید ۲ دقیقه بماند سپس آبکشی کنید.

  1. سرکه سیب:

کمی سرکه سیب بردارید و آن را با آب مخلوط کنید، هر دوی سرکه سیب و آب باید با نسبت برابر مخلوط شوند.به خوبی آنها را مخلوط کنید. بعد از شامپو کردن موها، مقدار کمی از مخلوط را در کف دست خود بریزید و آن را بر روی پوست سر خود بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب بشویید این روش را یک هفته یا بیشتر تکرار کنید.

  1. روغن تراپی:

برای اینکار یک روغن ملایم را انتخاب کنید. روغن کودک، یک روغن ملایم در نظر گرفته می شود، اگر نتوانستید روغنی ملایم پیدا کنید، از روغن کودک استفاده کنید. روغن را گرم کنید، اما نه بیش از حد تا سر و انگشتانتان بسوزند. اول، روغن را لمس کنید اگر خوب بود، کمی روغن در کف دست خود بریزید و آرام ماساژ دهید. فشار زیادی وارد نکنید تا موهایتان دچار ریزش شود، حالا کمی آب گرم کنید.

یک حوله را در آن خیس کنید. حوله باید به اندازه کافی بلند باشد تا پوست و مو شما را بپوشاند. آب اضافی را خارج کنید و موهای خود را با این حوله گرم بپیچانید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند.بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه حوله را بردارید و به مدت یک شب بگذارید تا بماند ، صبح، موهایتان را شامپو کنید.

  1. جوش شیرین :

کمی جوش شیرین بردارید و آن را بر روی پوست خود بمالید ، یک دقیقه ماساژ دهید، و سپس سرتان را بشورید.این روش را ۲ هفته تکرار کنید. پس از ۲ هفته، پوست سر شما عاری از شوره سر می شود و موهای زیبایی خواهید داشت.

  1. لیمو:

لیمو ،یک درمان بسیار خوب و موثر طبیعی برای درمان شوره سر است.بعد از شامپو کردن، کمی آب لیمو روی پوست خود بریزید و ماساژ دهید. ۱-۲ دقیقه بماند و سپس شستشو انجام دهید.

موارد عنوان شده در بالا جز مواردی است که با رعایت آن ها می تواند به شما در رفع شوره سرتان کمک کند. اما علاوه براین موارد موارد دیگری هم وجود دارند که در مقالات بعدی عنوان خواهد شد. به طور مثال آلوئه ورا، آویشن و سرکه سفید نیز در درمان شوره سر بکار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *