مراقبت از موی فر و وز را ساده بگیرید

 داشتن موی فر به چهره جذابیت خاصی دهد البته به شرطی که مرتب باشند. اما رسیدگی و نگهداری از این موها سخت به نظر می رسد. به خصوص اگر موهای فر بلندی داشته باشید. شستشو، خشک کردن و شانه کردن این مدل از موها نیاز به توجه ویژه ای دارد که در این مقاله تلاش کرده ایم در این خصوص صحبت نماییم.

البتهبا وجود همه اینها هیچ چیز زیباتر از موی فنری و کاملا فر که مانند آبشار از پشت آویزان است یا اطراف صورت قرار دارد نمی باشد! اما نگهداری از موهای فر به زحمت و کار زیادی نیاز دارد. اگر آن را بیش از حد برس بکشید، غیر قابل کنترل، گره خورده و آشفته می شود. اگر بیش از حد از محصولات آرایش مو استفاده کنید، کم حجم شده و چرب و ژولیده می شود. انواع مختلفی از موی فر وجود دارد. قبل از آنکه از موهای فرتان مراقبت کنید، باید بدانید که مویتان، چه نوع بافتی دارد.

چطور از موی فر مراقبت کنید

برای مراقبت از موهای فر استفاده از ابزارهای حرارتی (بابلیس،‌سشوار،‌اتو مو و…) را به حداقل برسانید

گرما می تواند به موهای شما آسیب برساند. می تواند آنها را شکننده، خشک و زبر کند. سشوار کشیدن یا اتو کشیدن مو می تواند جهت رویش طبیعی فرهای شما را بر هم بزند و منجر به پدیدار شدن وز، خشکی موها و غیر قابل کنترل شدنشان شود. شما می توانید از ابزارهای حرارتی مو استفاده کنید، اما نه همیشه. موهای براق و صاف را برای مناسبت های خاص کنار بگذارید و قبل از استفاده از یک ابزار حرارتی، مو را کاملا آماده کنید. برای جلوگیری از خشکی یا آسیب، از محصولات محافظ مو استفاده کنید.

مراقبت از موی فرهای شل یا مواج

اگر موهای شما داری موج های نه چندان مشخص با حدود ۵ سانت عرض است و بافت موی شما نرم است، شما مویی مواج دارید. از آنجا که موی مواج روی سر می خوابد، شما باید به آن حجم دهید. می توانید برای افزودن حجم در هنگام آرایش موهایتان، از یک ژل سبک یا موس استفاده کنید.

مراقبت از مو  با فرهای متوسط

اگر موی شما فرهای محکم تر اما نسبتا عریضی دارد و فرهایتان به وضوح دیده می شوند و مقدار زیادی حجم و حالت ارتجاعی دارند، یعنی موی شما فر متوسط است. در هنگام آرایش این بافت مو، باید وز مو را به حداقل برسانید. موهایتان را برس نکشید. در عوض، با استفاده از انگشتانتان محصول موی مورد نظر را بکار ببرید. از یک شامپوی مرطوب کننده و پس از آن، از یک نرم کننده ی رطوبت رسان استفاده کنید. و در آخر برای داشتن فرهای براق و مشخص، از یک محصول ضد وز مو استفاده کنید.

مراقبت از مو با فرهای محکم یا موی گره خورده

این نوع مو بین زنان و مردان آفریقایی آمریکایی بسیار رایج است. این فرها بسیار محکم می باشند. تارهای مو نازک، شکننده و مستعد آسیب هستند. به این دلیل که فرهای محکم، مستعد خشکی اند، موها را بیش از حد نشویید. در عوض از مقدار زیادی نرم کننده استفاده کنید. سپس می توانید برای حداکثر رطوبت رسانی، هفته ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید.

 

مراقبت از موهای فر با نرم کردن عمیق

نرم کردن عمیق موها بطور منظم برای تمام انواع موهای فر مفید خواهد بود. از یک نرم کننده ی غلیظ و رطوبت رسان روی طول موها استفاده کنید. به انتهای موها بیشتر توجه کنید. سپس یک کلاه دوش تهیه کنید و سرتان را بپوشانید. به موها حداقل ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تمام رطوبت را جذب کنند و سپس موها را با آب ولرم (نه گرم) بشویید. آب گرم می تواند به فولیکول های موی شما آسیب برساند یا آنها را ضعیف کند.

گره موها را به درستی باز کنید!

موهای فر را با بی احتیاطی و بی توجهی برس نکشید. برس کشیدن بیش از حد می تواند موهای شما را وزدار کند. ما توصیه می کنیم که از یک شانه ی دندانه درشت و یک برس پارویی نرم استفاده کنید. وقتی موهایتان خیس هستند آنها را شانه کنید. سپس از کرم فر کننده استفاده کنید و اجازه دهید موها بطور طبیعی خشک شوند.

دقت داشته باشید که برای شانه کردن موهایتان از برس، تنها برای باز کردن گره های بزرگ استفاده کنید. هنگامی که مو خشک است، به آرامی برس بکشید، تا زمانیکه تمام گره ها باز شوند. سپس دستانتان را خیس کنید و با استفاده از انگشتانتان، دوباره به کرم فر کننده جان ببخشید. برای حفظ فرها، اجازه دهید موهایتان کاملا خشک شوند.

بنابراین برای نگهداری از موهای فر خود ابتدا باید نوع فر موهایتان را بشناسید و پس از آن باتوجه به این نوع در جهت مراقبت و نگهداری از موهای خود اقداماتی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *