انتخاب شامپو

یکی دیگر از نکات مهم در سلامت موهای شما نحوه شستشوی موها و شامپوی مورد استفاده شماست. انتخاب شامپو مناسب می تواند بر سلامت موهای شما تاثیرگذار باشد. بنابراین دقت در انتخاب شامپوی مناسب امری ضروری به نظر می رسد. برای انتخاب شامپو باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

انتخاب شامپو متناسب با نوع مو

در مورد مراقبت و نگهداری از موها اولین نکته شناخت جنس و شرایط موهای خودتان است. باید اول ببینید موهای شما جز کدام دسته از موهاست و مشکل آن چیست؟

چرب یا خشک، فر یا صاف، شوره دار یا موخوره دار و … از انواع دسته بندی موها محسوب می شوند. علاوه بر این اگر موهای شما رنگ شده یا کراتینه است حتما شامپوهای مخصوص را انتخاب کنید.

پس همانطور که گفته شد، برای انتخاب شامپو قدم اول شناخت نوع و جنس موهای شما است. اگر موهای چربی دارید از شامپوهایی استفاده کنید که به اعتدال چربی سر شما کمک می کند. دقت نمایید که ترجیحا شامپوی انتخابی شما فاقد سولفات سیلیکون و پارابن ها باشد.

دقت داشته باشید که افراد با موهای خشک بهتر است از شامپوهای ملایم یا شامپوهای روزانه و آب رسان استفاده کنند.

شستشوی موها با شامپو

در حین شستشو با شامپو هم حتما به این نکات توجه کنید:

معمولا با یک بار شستشو، موها تمیز می شوند و احتیاج به دوبار شستشو نیست. مگر اینکه کف سر شما خیلی چرب باشد یا از روش های موتراپی روغن تراپی کرده باشید. در این صورت ممکن است به دوبار شستشو احتیاج داشته باشید.

نکته دیگر تماس مستقیم شامپو با موهای شما است. بهتر است قبل از استعمال شامپو، آن را رقیق کنید و بعد از شامپوی رقیق شده استفاده نمایید. همچنین شامپو را روی ساقه موهای خود بکار نبرید و شامپو را تنها بر روی کف سر خود بریزید. اجازه بدهید ساقه موهای شما با آب و کفی که از بالای سر شما سرازیر می شود شسته شود.

در هنگام شستشو نیز به هیچ عنوان موهای خود را چنگ نزنید و یا حرکات تند و خشن انجام ندهید چون با این کار به موهای خود آسیب وارد می کنید و سلامت موهایتان به خطر خواهد افتاد.

 

انتخاب شامپو پس از موتراپی

وقتی شما در سالن های تخصصی مو تراپی از لاین های مختلف استفاده می کنید، باید مواردی را نیز پس از دریافت خدمات سالنی موتراپی رعایت نمایید.

یکی از این نکات انتخاب شامپوی مناسب می باشد. متخصص موتراپیست شما در این حوزه به شما کمک خواهد کرد. پس از انتخاب لاین موتراپی، متخصص مو تراپی شما با توجه به شرایط شما و لاین مو تراپی که انجام داده اید شامپوی مخصوصی را به شما تجویز می کند. بهتر است این توصیه را جدی بگیرید و از این شامپو برای شستشوی موهای خود استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *