نگهداری از موی بلند

داشتن موهای بلند تقریبا آرزوی هر دختری است اما نگهداری و مراقبت از موهای بلند نیازمند صبر و حوصله فراوان می باشد.

در اینجا سوالاتی پیش می آید که مهم است جواب آنها را بدانیم. در این مقاله سعی شده تا نکات اساسی در این خصوص را گردآوری نماییم.

انتخاب برس برای موی بلند

در بازار انواع برس‌ها با دندانه‌های فلزی، چوبی و پلاستیکی وجود دارد و به ترتیب استفاده از برس‌های چوبی، فلزی و سپس پلاستیکی بهتر است. برس‌های پلاستیکی روی تارهای مو الکتریسیته ساکن ایجاد و مرتب شدن موها را دشوار می‌کنند و به ساقه مو آسیب می‌زنند. بهترین انتخاب، برس چوبی است.

موخوره موی بلند

داشتن موی بلند زیباست اما نه با وجود موخوره. موخوره در اثر خشکی بیش از حد ساقه مو ایجاد می‌شود که این خشکی می‌تواند ناشی از مواد رنگ و دکلره مو، استفاده از سشوار یا اتوی داغ (که باعث تبخیر ناگهانی آب ساقه مو می‌شود) یا مصرف برخی داروها باشد. به هر حال موی بلند بیشتر در معرض این آسیب‌هاست. پس افرادی که موی بلند دارند باید بیشتر به این نکته دقت کنند.

انتخاب شامپو برای موی بلند

شامپوی ملایمی که چربی مو را زیاد از بین نبرد. البته این نوع شامپوها در برخی افراد که مو و پوست خیلی چربی دارند، اصلا کثیفی مو را از بین نمی‌برد. برای این افراد اخیرا محصولاتی با نام شامپوهای دوکاره یا ۲×۱ عرضه شده که مواد موثر قوی‌تری دارند اما در عین حال عوامل چرب و نرم‌کننده را هم همزمان دارند و مشکلات ذکر شده را برای فرد ایجاد نمی‌کنند.

شستشوی موی بلند

شامپو را کف سر بزنید و همان مقدار با کف را به ساقه مو منتقل کنید. لازم نیست ساقه مو را چنگ بزنید که چربی‌اش بیش از حد گرفته شود سپس آبکشی کنید و نرم‌کننده و سرم بعد از حمام بزنید.

ماسک برای موی بلند

تمام محصولات مراقبت از موهای خشک و آسیب‌دیده حاوی مواد نرم‌کننده‌ای هستند که پوششی را روی مو ایجاد می‌کنند و سیلیکون، گلیسیرین، دایمتیکون یا روغن آرگان دارند. برای مراقبت از موی بلند فقط باید آبرسانی شود و آن را چرب نگه ‌دارید. حتی استفاده از سس مایونز یا انواع روغن‌های طبیعی گیاهی مثل کنجد، زیتون، کرچک، بادام و… هم موثر است. این چربی باعث ماندگاری رطوبت بر ساقه مو می‌شود و مو سالم می‌ماند. نیازی هم به هزینه آنچنانی نیست.

 جلوگیری از گره خوردن موهای بلند

برای اینکه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنید بهتر است، شب‌ها قبل از خواب مو را با بافت یا بستن ساده و بدون کشیدگی ریشه ببندید، موها را در حالت گره خورده به زور برس و شانه نزنید؛ اول با مواد نرم‌کننده و روغن ماساژ دهید که گره باز شود در غیر این صورت مو یا از وسط قطع یا از ریشه کنده می‌شود. در استخر هم برای جلوگیری از پوسیدگی ناشی از کلر، کلاه غیر قابل نفوذ آب به سر بگذارید. در حمام هم باید با شانه دندانه درشت، آرام از پایین موها را آرام‌آرام مرتب کرد و ذره‌ذره بالا آمد نه اینکه از ریشه با کشش موها را به زور شانه کرد چون به آن آسیب می‌رسد. وقتی به جان موی گره خورده می‌افتید، مویی که در فاز استراحت یا تلوژن است و تا ۳ ماه روی سر می‌ماند به راحتی از ریشه بیرون می‌آورید.

کوتاهی موهای بلند

هیچ ربطی ندارد. این باور که بلند کردن مو در سالمندان یا کودکان باعث ریزش می‌شود، اصلا درست نیست. فقط با کوتاه کردن هر ۲ یا ۳ ماه نوک موها ظاهر آنها مرتب‌تر به نظر می‌رسد.

اگر موهای بلندی دارید تنها با رعایت این چند نکته می توانید سلامت و زیبایی موهای خود را چند برابر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *