نحوه صحیح سشوار موها برای سلامت مو

یکی از نکات مهم در نگهداری و مراقبت از مو نحوه سشوار کشیدن موهاست. برای حفظ سلامت موها باید نکاتی را هنگام سشوار کشیدن رعایت نمود.

حتما قبل از سشوار کشیدن به ساقه موهای خود روغن بزنید تا حرارت سشوار باعث آسیب به موهای شما نشود. سعی کنید حتما از دیسپانسر برای سشوار استفاده کنید.

استفاده از دیسپانسر باعث می شود که حرارت سشوار در یک نقطه متمرکز نشود و آسیب کمتری به مو وارد شود. ضمن اینکه استفاده از دیسپانسر باعث حالت دادن به موها و فر شدن موها خواهد شد.
اگر دیسپانسر ندارید سشوار را با فاصله از موهای خود نگه دارید و به هیچ عنوان سشوار را ثابت نگه ندارید. همچنین درجه سشوار را روی کمترین و ملایم ترین درجه حرارت قرار بدهید تا حرارت زیاد آن باعث آسیب رساندن به سلامت موهای شما نشود.

دقت نمایید سرعت باد سشوار زیاد نباشد چون علاوه بر خشک شدن مو باعث از بین رفتن رطوبت داخل مو نیز می شود و همین امر باعث وز شدن، شکنندگی و موخوره خواهد شد. در کل باید خیلی با دقت با موهای خود رفتار کنید به خصوص هنگام سشوار کشیدن و خشک کردن آنها.
به خاطر داشته باشید به هیچ عنوان سشوار را نزدیک به ساقه موهای خود یا ریشه موهای خود نگه ندارید.
نزدیک کردن زیاد سشوار به ریشه موها باعث خشک شدن پوست سر و خارش و ضعیف شدن ریشه موها خواهد شد.

نحوه سشوار کشیدن مو برای مهمانی ها

اگر طرز صحیح سشوار کشیدن مو در خانه را یاد بگیرید می توانید بدون کمک کس دیگری موهایتان را در خانه لخت و زیبا کنید.

برای اینکه پس از سشوار کشیدن، موهایتان وز نشود راه هایی وجود دارد که در اینجا به آن ها اشاره کرده ایم.

زمانی که در حمام هستید، موهایتان را شسته و نرم کننده بزنید. سپس موهایتان را با حوله خشک کرده و با یک شانه ی دندانه درشت، کاملا شانه نمایید. به اندازه یک اسپری کف موس مو، به موهایتان بمالید و دوباره موهایتان را با یک شانه ی دندانه درشت، شانه کنید. سپس سرم براق کننده ی مو بمالید. توجه داشته باشید که برای از بین بردن وزی موها به مقدار زیادی سرم احتیاج نیست.

نکته: از مالیدن سرم های رفع وز موها به پوست سرتان جلوگیری کنید. این کار باعث می شود پوست سرتان چرب شده و بنظر بیاید که سرتان را نشسته اید.

بخشی در امتداد پایین سرتان را در نظر بگیرید. موهای پایین تر از گوشتان را باید شانه کرده و برای سشوار کشیدن آماده کنید. سپس یک برس گرد برداشته و زیر بخشی از موهایتان قرار دهید. با یک دست در حالی که برس را پایین میاورید، با دست دیگر بخشی از موهایتان که درگیر برس است را سشوار بکشید. به برس کشیدن آن بخش از موها ادامه داده تا اینکه خشک شود.

در ادامه می توانید بخش دیگری از موهایتان را با همین روش برس و سشوار بکشید. زمانی که سشوار کشیدن تمام موها تمام شد، موهایتان حالت پذیر و حجیم شده و دیگر وز نیست.

اما باید بدانید که سشوار کشیدن زیاد به موها اصلا توصیه نمی شود و از این روش تنها در هنگام مهمانی های خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *