شانه و برس مو

همه ما دوست داریم موهایی زیبا، درخشان و سالم داشته باشیم. اما برای داشتن موهایی لطیف و براق باید نکاتی را رعایت کنیم. یکی از نکاتی که در سلامت موها تاثیرگذار می باشد انتخاب برس مو و نحوه استفاده از آن می باشد.

انتخاب شانه و برس مو

برسی را انتخاب کنید که با هر بار برس زدن، باعث کنده شدن موهای شما نشده و ترجیحا از نوع دندانه درشت آن استفاده نمایید. شانه دندانه درشت کمتر از برس باعث ریزش مو می شود. موها را به آرامی و ملایمت شانه زده و نکات صحیح شانه زدن را حتما رعایت نمایید. از برس با موی طبیعی در هنگام خشک کردن مو با سشوار استفاده کنید.

همانطور که گفته شد، شانه شما بهتر است با دندانه های درشت و نرم باشد ضمن اینکه استفاده از شانه بهتر از برس زدن است اما اگر مجبور به استفاده از برس هستید نوک دندانه های آن گرد و برس نرم باشد.

از شانه پلاستیکی برای جلوگیری از شکستگی مو از الکتریسیته ساکن خودداری کنید. بهترین راه برای شانه زدن موها شانه کردن پایین مو است. این تکنیک به انتشار مناسب روغن موی طبیعی کمک می کند و از بروز شکستگی جلوگیری می کند.

نکات مهم در شانه کردن مو

موهای خیس را هیچگاه شانه نکنید اجازه دهید موی شما با دمای محیط خشک شود و تا آنجا که امکان دارد از کاربرد سشوار خودداری کنید.

شانه کردن موهای خیس از کشیدن برس بر آنها بهتر است، اما کشیدن مو از پوست سر تا نوک و  باز کردن به زور گره های آن، موجب کنده شدن نوک موها، شکستگی ساقه مو و ضعف ریشه می شود. اگر موهایتان بیش از حد در هم گره می خورد، مقدار کمی نرم کننده تنها به نوک موها بزنید، آب اضافه مو را گرفته و ابتدا از نیمه مو تا نوک آن را در دسته های جدا شانه کنید تا گره ها باز شوند تا بتوانید از ریشه تا نوک را به راحتی شانه کنید.

برس نامناسب، به خصوص انواع برس های گرد، تنها موجب از بین رفتن آرایش موی شما شده و حتی ممکن است در میان موها گیر بیافتد. به طور کلی، هر چه موهای شما بلندتر باشد، برس به خصوص برس گرد باید قطر بیشتری داشته باشد. اگر می خواهید موهایتان پف کرده و پر حجم به نظر برسند، از برس های گرد و اگر می خواهید آن ها را صاف و نرم آرایش دهید از برس هایی به شکل راکت استفاده کنید.

نوع برس در استایل و آرایش مناسب برای موهای نازک

دردسر اصلی در استایل و آرایش موهای نازک، ایجاد حجم در موها است که برای این کار بهتر است از اسپری‌های حجم دهنده و بافت دهنده مثل اسپری نمک استفاده کنید. اگر قصد سشوار کشیدن موها را دارید بهتر است از برس‌هایی که سر گرد دارند و جنس موهای آن‌ها ترکیبی از الیاف طبیعی و نایلونی است برای حالت دادن و حجم دادن موها استفاده کنید.  در این صورت موهای شما استایل بهتری خواهند گرفت.

براق کردن موها با برس کشیدن فراوان

در دستورات قدیمی زیبایی، برای براق شدن مو چنین روشی توصیه شده بود موها را به مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت و هر دسته را از ۱۵ تا ۲۰ مرتبه برس بکشید. اما برای حرکت دادن چربی طبیعی مو از ریشه به نوک آن، تنها چند مرتبه معدود برس کشیدن به مو کافی است و بیشتر از آن تنها میتواند به شکسته شدن مو منتهی شود.

 

نگهداری از شانه و برس مو

هفته ای یک بار باید برس و شانه موی خود را بشورید. اما چند نکته مهم وجود دارد که باید رعایت کنید:

اول اینکه به هیچ عنوان شانه و برس هایی که جنس آنها چوبی است را با آب داغ نشورید. فقط با شامپو و آب سرد بشورید. اضافه کردن جوش شیرین و آبلیمو و روغن درخت چای خیلی ضروری نیست، اما می توانید برای ضدعفونی کردن بهتر شانه و برس هاتون از این مواد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *