پاکسازی پوست برداشتن سلول های مرده و نیز آلودگی هایی است که روی پوست تجمع پیدا کرده است.این کار می تواند سبب ایجاد شادابی و طراوت در پوست شود و به سلامت پوست کمک می کند.با این کار سلول های لایه های سطحی پوست و نیز چربی ها و ذراتی که بر اثر آلودگی های هوا روی پوست نشسته است، برداشته می شود.

بسیار شنیده یا به شما پیشنهاد می شود تا برای درمان جوش یا جای جوش های صورت و کاهش کک و مک و لک های بارداری صورت یا حتی کاهش چین و چروک از روش درمانی جدیدی به نام پاکسازی یا میکرو کردن صورت استفاده کنید.

روشی که امروزه بسیاری از مراکز آرایشی و درمانی از سالن های زیبایی و آرایشی تا مطب های عمومی و تخصصی مدعی انجام آن هستند.اگر چه به لحاظ علمی، تجربی و قانونی تنها یک مرکز تخصصی پوست با حضور متخصص پوست و دستگاه پیشرفته میکرو درم ابریشن مسوول و قادر به انجام این عمل زیبایی است، اما لازم است بدانیم چگونه و چه کسانی می توانند از این روش درمانی ـ زیبایی بهره مند شوند.

 

دلایل پاکسازی پوست

پاکسازی باعث زیبایی و شادابی پوست می شودآلودگی های سطحی، دانه های سرسیاه را از سطح پوست برداشته و باعث می شود تا مواد معدنی و اکسیژن دار به سطح درمیست پوست برسد (درمیست لایه ای درونی که زیر سطح پوست قرار دارد) در لایه درمیست کلاژن وجود دارد و پاکسازی پوست باعث جوانسازی می شود.

غدد چربی موجود در پوست مسئول ترشح چربی هستند.

خروج این ترشحات از طریق مجاری که به سطح پوست باز می شوند صورت می گیرد.و منجر به مرطوب شدن سطح پوست شده . و سلول های مرده، ذرات غبار و آلودگی های موجود در سطح پوست را حل می کنند.گرد و غبار و آلودگی موجود در هوا با چربی روی پوست ترکیب شده و منجر به مسدود شدن مجرای خروجی سبوم یا چربی می شود و در نتیجه پوست کدر شده و شفافیت و شادابی خود را از دست می دهد.برای اصلاح این مشکل پاک کردن منظم پوست با آب و پاک کننده های مناسب بسیار مفید است.

همچنین باید از مصرف بیش از حد ترکیبات دارای چربی بالا و کرم پودر ها و مواد آرایشی روی پوست پرهیز کرد.استفاده از پاکسازی پوست و لایه برداری مؤثر است. همچنین با استفاده از اسکراب های مناسب با نوع پوست سطح پوست کمی ماساژ داده خواهد شد.بعد از آن پوست کمی بخور داده شده و جوش های سرسیاه آن تخلیه می شود. در نهایت از یک ماسک مناسب با نوع پوست استفاده شده و کرم نهایی روی پوست قرار داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *