مراقبت از پوست صبح و شب نمی‌شناسد! برای داشتن پوست زیبا و شاداب باید به صورت دائمی حواستان به نیازهای پوستیتان باشد، به خصوص شب‌ها و قبل از خواب که تأثیر زیادی بر سلامتی پوست می‌گذارد، در ادامه همراه ما باشید تا با مؤثرترین اقدامات مراقبت پوستی قبل از خواب آشنا شویم.

چرا قبل از خواب باید صورت را پاک کنیم؟

پاک کردن صورت قبل از خواب مانند مسواک زدن باید جزیی از روتین شبانه تان باشد. دلیل اهمیت مراقبت پوستی شبانه به تأثیرات شگفت‌انگیز آن در سلامت پوست برمی‌گردد.

عموما بر این باور هستند که اگر پوست عاری از آرایش باشد نیازی به پاک کردن آن نیست. اما آلودگی‌های پنهانی که روی پوست می‌نشیند ربطی به آرایش ندارد. بنابراین حتی اگر آرایش ندارید، قبل از خواب حتما صورت‌تان را با شوینده و تونر مناسب پاک کنید. «شلوغی» و «وقت نداشتن» و «خوابم می‌آید» را فراموش کنید و با تداوم این مراقبت‌ها داشتن پوست زیبا را تضمین کنید.

 

وقتی صورتمان را پاک کردیم، قبل از خواب چه کرمی بزنیم؟

اگر مشکل خاصی مثل آکنه یا لک زیاد ندارید و پوست‌تان نرمال است، لازم نیست از کرم‌های عجیب و غریب و مختلف با اسامی گیج‌کننده استفاده کنید. یک کرم مرطوب کننده دور چشم و یک مرطوب کننده ساده صورت برای‌تان کافیست.

اگر پوستمان نرمال نیست قبل از خواب چه کرمی بزنیم؟

اگر پوستتان خشک، چرب، مختلط، آکنه‌ای یا لک‌دار است با پزشکتان مشورت کنید و پس از معاینه و ویزیت از کرم مناسب نوع پوست‌تان از برندهای طبی و داروخانه‌ای استفاده کنید. در اغلب این موارد، اصلا به کرم‌های گران قیمت آرایشی و بهداشتی نیازی ندارید و گاهی با این نوع کرم‌ها مشکل‌تان بدتر هم می‌شود.

زیبایی پوست و مو ساده به دست نمی‌آید، اگر خواهان داشتن صورتی زیبا و شاداب هستید چند دقیقه قبل از خواب وقت بگذارید و مراقبت‌های گفته شده را انجام دهید تا تأثیرات شگفت‌انگیز آن در صورت‌تان را به وضوح مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *